Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.10.2009 09:31 - Кариерно развитие - информация за учители
Автор: julia13 Категория: Технологии   
Прочетен: 33094 Коментари: 22 Гласове:
4



                                                                                                                                              ПРОЕКТ

                                                                                                                                          17.09.2009 г.

 

НАЦИОНАЛНА ПРОГРАМА „ДИФЕРЕНЦИРАНО ЗАПЛАЩАНЕ”

 

Модул „Кариерно развитие на учителите”

 

1. Основна цел

1.1. Създаване на възможност за развитие на учителите като ключов елемент от системата за повишаване на качеството и ефективността на образователно-възпитателния процес.

1.2. Обвързване на кариерното развитие с нарастване на престижа и възнаграждението на учителите и с повече отговорности към образователната институция и педагогическата колегия, към децата и учениците и техните родители, настойници или попечители.

1.3. Осигуряване на възможности за работа с учител-консултант на учителите, постъпили за първи път на работа в детска градина, училище, обслужващо звено по чл. 33а, ал. 1, т. 2 от ЗНП (младши учители).

            2. Очаквани резултати

            2.1. Повишаване на качеството и ефективността на квалификационно-методическата дейност на училищно, общинско и областно ниво.

2.2. Мотивиране на младшите учители за професионална реализация в детската градина, училището и обслужващото звено по чл. 33а, ал. 1, т. 2 от ЗНП.

            2.3. Повишаване на качеството и ефективността на образователно-възпитателния процес в системата на народната просвета.

3. Възможности

3.1. Развитие в хоризонтален план – заемане на предвидените в Националната програма за развитие на училищното образование и предучилищното възпитание и подготовка (2006-2015) пет длъжности „младши учител”, „учител”, „старши учител”, „главен учител”, „учител-методик”.

3.2. Развитие във вертикален план – заемане на административни длъжности в образователната система и държавната администрация – от помощник-директор до експерт, началник на сектор, началник на отдел, директор на дирекция и др. в общинската администрация и администрацията на министерства и ведомства.

3.3. Развитие в рамките на една длъжност – усвояване и актуализиране на знания и умения в конкретна предметна област, придобиване и развитие на ключови компетентности в съответствие с Националната квалификационна рамка (НКР) и Рамката на квалификациите в Общоевропейското пространство за висше образование.

Обект на този модул е създаване на условия за въвеждане на системата за кариерно развитие на учителите в хоризонтален план – младши учител, учител, старши учител и главен учител (съгласно чл. 124, ал. 1, т. 1-4 от ППЗНП), а след актуализиране през м. януари 2010 г. и за учител-методик..

4. Бенефициенти

            Бенефициенти на средствата по модула са общинските и държавни детски градини, училища и обслужващи звена по чл. 33а, ал. 1, т. 2 от ЗНП.

            5. Общ бюджет на модула 11 504 392 лева, включително и средствата за осигуровки.

            6. Обхват на модула

            Модулът обхваща учителите в детските градини и учителите и възпитателите в училищата и обслужващите звена по чл. 33а, ал. 1, т. 2 от ЗНП в системата на народната просвета.

            6.1. Броят на старшите и главните учители в детската градина, училището, обслужващото звено по чл. 33а, ал. 1, т. 2 от ЗНП е 65 576 (съгласно данни по АДМИН М от 02.2009 г.).

            6.1.1. Броят на старшите учители е 59 488.

            6.1.2. Броят на  главните учители е 6088 и се определя, както следва:

            Детски градини

·        В детски градини с брой групи от 1 до 3 включително – не се разкрива длъжност „главен учител”. Функциите се изпълняват от старши учител.

·        В детски градини с брой групи от 4 до 9  включително – един главен учител.

·        В детски градини с брой групи 10 и над 10 – двама главни учители.

  Училища

·        В училища с брой на педагогическите специалисти по-малък и равен на 5 не се разкрива длъжност „главен учител”. Функциите се изпълняват от старши учител.

·        В училища с брой на педагогическите специалисти от 6 до 20 – един главен учител.

·        В училища с брой на педагогическите специалисти над 20 – броят на  главните учители е не повече от 7 % от общия брой на педагогическите специалисти в училището.

  Обслужващи звена

·        В обслужващи звена с брой на педагогическите специалисти до 5 – не се разкрива длъжност „главен учител”. Функциите се изпълняват от старши учител.

·        В обслужващи звена с брой на педагогическите специалисти от 6 до 20 включително – един главен учител.

·        В обслужващи звена с брой на педагогическите специалисти над 20 – броят на  главните учители е не повече от 7 % от общия брой на педагогическите специалисти в обслужващото звено.

            7. Описание

            7.1. Кариерно развитие – същност

Кариерното развитие е процес на усъвършенстване на знания, умения и компетентности при изпълнение на определени длъжности и води до:

  • Поемане на нови задължения и отговорности. Новите задължения и отговорности се възлагат с допълнително трудово споразумение към основния трудов договор на лицето.
  • Повишаване на качеството на образователно-възпитателния процес.
  • Получаване на допълнително трудово възнаграждение за кариерно развитие.

7. 2. Длъжности

7.2.1. Младши (начинаещ) учител

Минимални изисквания за заемане на длъжността „младши учител”

Висше образование, образователно-квалификационна степен – професионален бакалавър, бакалавър и магистър.

Професионална квалификация – учител.

За учителите по учебен предмет/предмети или модул/модули за професионална подготовка, както и по учебни предмети по изкуства в училищата по изкуства, по спорт в спортните училища – професионална квалификация по специалности от професионално направление, съответстващо на професиите, изучавани в съответното училище.

За учителите в специалните училища за деца със специални образователни потребности (СОП) – професионална квалификация „учител – специален педагог”.

За учителите в ресурсните центрове за подпомагане на интегрираното обучение и възпитание на деца и ученици със СОП – професионална квалификация „учител – специален педагог” или „логопед”.

За учителите в логопедичните центрове – професионална квалификация „логопед”.

Професионален опит – не се изисква.

Основни задължения

Младши учител е учителят, постъпил на работа за първи път в системата на народната просвета. В работата си е подпомаган от старши учител и учителя-методик по съответния учебен предмет/предмети, модул/модули за професионална подготовка. Изпълнява следните основни задължения:

- планиране, организация и провеждане на образователно-възпитателния процес по учебен предмет/предмети, модул/модули за професионална подготовка в класна форма на работа;

- формиране на знания, умения, отношения и ключови компетентности у децата и учениците;

- диагностика,  насърчаване и оценяване постиженията на децата и учениците;

- анализиране на резултатите от входни и изходни нива и/или външно оценяване на учениците, на които преподава;

- водене на необходимата документация;

- опазване здравето и живота на децата/учениците;

- осъществяване на връзка и взаимодействие с родителите, настойниците или попечителите.

 По възможност на младшия учител в училище не се възлага класно ръководство.

Младшият учител под ръководството на старши учител усъвършенства практическите си компетентности и се адаптира към образователно-възпитателния процес.

7.2.2. Учител

Минимални изисквания за заемане на длъжността „учител”

Висше образование, образователно-квалификационна степен – професионален бакалавър, бакалавър и магистър.

Професионална квалификация – учител.

За учителите по учебен предмет/предмети или модул/модули за професионална подготовка, както и по учебни предмети по изкуства в училищата по изкуства, по спорт в спортните училища – професионална квалификация по специалности от професионално направление, съответстващо на професиите, изучавани в съответното училище.

За учителите в специалните училища за деца със СОП – професионална квалификация „учител – специален педагог”.

За учителите в ресурсните центрове за подпомагане на интегрираното обучение и възпитание на деца и ученици със СОП – професионална квалификация „учител – специален педагог” или „логопед”.

За учителите в логопедичните центрове – професионална квалификация „логопед”.

Основни задължения

- планиране, организация и провеждане на образователно-възпитателния процес по учебен предмет/предмети, модул/модули за професионална подготовка в класна форма на работа;

- формиране на знания, умения, отношения и ключови компетентности у децата и учениците;

- диагностика,  насърчаване и оценяване постиженията на децата и учениците;

- анализиране на резултатите от входни и изходни нива и/или външно оценяване на учениците, на които преподава;

- водене на необходимата документация;

- опазване здравето и живота на децата/учениците;

- осъществяване на връзка и взаимодействие с родителите, настойниците или попечителите;

- планиране, организация и провеждане на извънкласни форми и дейности.

7.2.3. Старши учител

Минимални изисквания за заемане на длъжността „старши учител”

Висше образование, образователно-квалификационна степен – професионален бакалавър, бакалавър, магистър.

Професионална квалификация – учител.

За учителите по учебен предмет/предмети или модул/модули за професионална подготовка, както и по учебни предмети по изкуства в училищата по изкуства, по спорт в спортните училища – професионална квалификация по специалности от професионално направление, съответстващо на професиите, изучавани в съответното училище.

За учителите в специалните училища за деца със СОП – професионална квалификация „учител – специален педагог”.

За учителите в ресурсните центрове за подпомагане на интегрираното обучение и възпитание на деца и ученици със СОП – професионална квалификация „учител – специален педагог” или „логопед”.

За учителите в логопедичните центрове – професионална квалификация „логопед”.

Професионален опит – 10 години трудов стаж на длъжността „учител” и приравнените към нея.

Основни задължения

  • Изпълнява описаните основни задължения за длъжността „учител” съгласно длъжностната характеристика.
  • Изпълнява и допълнителни задължения, свързани с:

- планиране, организиране и провеждане на квалификационно-методическа дейност на равнище методическо обединение (МО) по учебен предмет/предмети, КОО, модул/модули за професионална подготовка в училище и детската градина;

- участие в дейности, свързани с подготовката, организирането и провеждането на входни и изходни нива;

- подпомага дейностите по разработване на тестове, задачи, задания, материали и критерии за оценяване знанията и уменията на учениците;

- анализиране на резултатите от входни и изходни нива и/или външно оценяване по учебен предмет/предмети, КОО или модул/модули за професионална подготовка на равнище клас;

- анализиране, обобщаване и сравняване на резултатите от диагностиката на „вход/изход” в детската градина и консултиране на младши учители;

- организиране и провеждане на квалификация с помощник-възпитателите в детската градина;

- демонстриране на ефективни методи при организацията и провеждането на образователно-възпитателния процес;

- консултиране и подпомагане на младши учители при разработване на тематични разпределения по учебния предмет;

- участие в дейности по разработване и кандидатстване за проекти по програми и/или дейности по реализирането им;

- планиране, организация и провеждане на извънкласни форми и дейности.

7.2.4. Главен учител

Минимални изисквания за заемане на длъжността „главен учител”

Висше образование, образователно-квалификационна степен – магистър.

Професионална квалификация – учител.

За учителите по учебен предмет/предмети, модул/модули за професионална подготовка, както и по учебни предмети по изкуства в училищата по изкуства, по спорт в спортните училища – професионална квалификация по специалности от професионално направление, съответстващо на професиите, изучавани в съответното училище.

За учителите в специалните училища за деца със СОП – професионална квалификация „учител – специален педагог”.

За учителите в ресурсните центрове за подпомагане на интегрираното обучение и възпитание на деца и ученици със СОП – професионална квалификация „учител – специален педагог” или „логопед”.

За учителите в логопедичните центрове – професионална квалификация „логопед”.

Професионален опит – 10 години трудов стаж на длъжността „учител” и приравнените към нея.

Основни задължения

  • Изпълнява описаните основни задължения за длъжността „учител” съгласно длъжностната характеристика.
  • Изпълнява и допълнителни задължения, свързани с:

- планиране, организиране и провеждане на квалификационно-методическата дейност на равнище детска градина, образователен етап/етапи/училище, детска градина или обслужващо звено;

- участие в дейностите, свързани с организиране и провеждане на външно оценяване в училището;

- анализиране на резултатите от входни и изходни нива и/или от външно оценяване по учебен предмет/предмети, КОО или модул/модули за професионална подготовка на равнище етап/степен на училищно образование;

- консултиране на старши учители при диагностика и оценка на резултати на равнище детска градина/училище;

- консултиране и подпомагане на учители с цел кариерно развитие;

- координиране на обмяната на добри практики между учителите в детската градина, училището, обслужващото звено по чл. 33а, ал. 1, т. 2 от ЗНП;

- участие в организирането и провеждането на училищните кръгове на олимпиади и състезания.

·        По възможност на главния учител не се възлагат:

- класно ръководство;

- часове СИП;

- извънкласни форми и дейности в училище.

7.2.5. Учител-методик

Минимални изисквания за заемане на длъжността „учител-методик”

Висше образование, образователно-квалификационна степен – магистър.

Професионална квалификация – учител.

За учителите по учебен предмет/предмети, модул/модули за професионална подготовка, както и по учебни предмети по изкуства в училищата по изкуства, по спорт в спортните училища – професионална квалификация по специалности от професионално направление, съответстващо на професиите.

За учителите в специалните училища за деца със СОП – професионална квалификация „учител – специален педагог”.

За учителите в ресурсните центрове за подпомагане на интегрираното обучение и възпитание на деца и ученици със СОП – професионална квалификация „учител – специален педагог” или „логопед”.

За учителите в логопедичните центрове – професионална квалификация „логопед”.

Професионален опит – 10 години трудов стаж на длъжността „учител”.

Трудов договор за длъжността „учител по . . . . .” , сключен с директора на детската градина, училището, обслужващото звено по чл. 33а, ал. 1, т. 2 от ЗНП.

Основни задължения

  • Изпълнява описаните основни задължения за длъжността „учител” при намалена норма преподавателска работа (50% от определената задължителна минимална норма преподавателска работа за учител).
  • Изпълнява основни задължения във връзка с нови функции на длъжността „учител-методик”:

- планиране, организиране и провеждане на квалификационно-методическата дейност на общинско/областно/национално ниво (методически съвещания, работни групи и други форми);

- организиране, координиране и подпомагане на разработването и използването на тестове, както и на други форми за провеждане на вътрешно и външно оценяване;

- анализиране на резултатите от входни и изходни нива и/или от външното оценяване по учебния предмет/предмети или модул/модули за професионална подготовка, за които отговаря на регионално ниво;

- изготвяне на темите и задачите за олимпиадите за училищно ниво;

- наблюдение, диагностика, подкрепа и насърчаване на професионалното развитие на учителите;

- координиране и разпространение на добри педагогически практики;

- развиване на мрежи за иновации на общинско/областно ниво.

·        По възможност на учителя-методик не се възлагат:

- класно ръководство;

- часове СИП;

- извънкласни форми и дейности в училище;

- организиране и провеждане на дейности в индивидуална, самостоятелна, задочна и дистанционна форма на обучение.

8. Начин на заемане на длъжностите „главен учител” и „учител-методик”

8.1. Длъжността „главен учител” се заема с конкурс, организиран и проведен на училищно ниво.

8.2. Длъжността „учител-методик” се заема чрез конкурс при наличие на свободно място за учител-методик по . . . . . . Конкурсът се организира от РИО и се провежда на два етапа.

9. Финансиране

9.1. Средствата по модул  „Кариерно развитие” се предоставят за заплащане на допълнителното трудово възнаграждение за длъжностите, както следва:

            - за старши учител – 50 лв.месечно, в това число и осигурителни плащания;

            - за главен учител – 100 лв.месечно, в това число и осигурителни плащания.

            Средствата за старши и главен учител се предоставят по бюджетите на училищата, детските градини и обслужващите звена.

9.2. На учителите, назначени на длъжности „старши” и „главен” учител, могат да се изплащат и по-високи от определените по т. 9.1 размери на допълнително трудово възнаграждение за сметка на бюджета на училището, ако това е предвидено във вътрешните правила за работна заплата, но не повече от удвоения им размер.

9.3. Министърът на финансите по предложение на министъра на образованието, младежта и науката предоставя по бюджетите на първостепенните разпоредители с бюджетни кредити, финансиращи детски градини, училища и обслужващи звена по чл. 33а, ал. 1, т. 2 от ЗНП, утвърдените с настоящата програма средства за кариерно развитие на учителите.

      9.3.1. Средствата по модула се разпределят между първостепенните разпоредители с бюджетни кредити на базата на данните за общия брой на учителите, които отговарят на изискванията за заемане на длъжността „старши учител”, и общия брой на главните учители, съгласно информационната система АДМИН М към 01.10.2009 г.

      9.3.2. Получените средства се разпределят от първостепенните разпоредители с бюджетни кредити (ПРБК) между училищата, детските градини и обслужващите звена по  чл. 33а, ал. 1, т. 2 от ЗНП, в зависимост от общия брой на учителите, които отговарят на изискванията за заемане на длъжността „старши учител” към 01.10.2009 г., и броя на  главните учители съгласно т. 6.1.2.

      Получените средства за допълнителното трудово възнаграждение се изплащат ежемесечно до края на 2009 г. заедно с месечната работна заплата.

10. Технология

10.1. Директорът на детската градина, училището, обслужващото звено по чл. 33а,    ал. 1, т. 2 от ЗНП отговаря за организацията на дейността по определяне на броя на учителите, които ще заемат длъжностите „старши учител” и „главен учител”, и определяне на допълнително трудово възнаграждение на тези лица.

В тридневен срок от приемане на модула от Министерския съвет директорът:

  • Назначава комисия, която да изготви:

      - списък на учителите за длъжностите „младши учител” и „старши учител” в рамките на общата численост на педагогическия персонал, които отговарят на изискванията;

      - предложение за разпределение на всички учители по методически обединения (МО);

      - предложение за общия брой главни учители, определен съгласно изискванията на модула в т. 6.1.2.

      - предложение за разпределение на главните учители според вида на училището и броя на етапите, броя на учителите в детската градина и обслужващото звено, както и за определяне на учител-консултант за младшите учители, ако има такива.

·        Съгласува предложенията със социалните партньори;

  • Свиква педагогически съвет за:

- запознаване на педагогическия колектив с целите и технологията на модул „Кариерно развитие”;

- за обсъждане предложенията на комисията и приемане на решение относно определяне на броя и разпределението на главните учители в зависимост от вида и спецификата на детската градина, училището, обслужващото звено.

10.1.2. В срок до 5 дни от провеждане на педагогическия съвет директорът на детската градина, училището, обслужващото звено по чл. 33а, ал. 1, т. 2 от ЗНП:

  • Организира актуализиране на вътрешните правила за работната заплата съобразно въвеждането на модул „Кариерно развитие”.
  • Запознава педагогическия колектив със срока за подаване на заявление за участие в процедурата за заемане на длъжностите „старши учител” и „главен учител” и необходимите документи.
  • Представя справка по образец – Приложение № 1, на финансиращия орган с копие до началника на РИО.

10.1.3. Директорът на детската градина, училището, обслужващото звено след провеждане на процедурата сключва допълнително трудово споразумение към основния трудов договор на лицето за възлаг




Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mamas - Полезна информация,
04.10.2009 10:12
благодаря!
цитирай
2. julia13 - до mamas
04.10.2009 14:33
за учителите със сигурност е много полезна, защото ги касае, а ясна информация до сега просто нямаше, факт! Тя (информацията) пак си има своите неясноти, но все пак е светлина в мрака!
Здраве и успех на българският учител!
С уважение!
цитирай
3. анонимен - относно длъжностите-гл.учител и уч.-методист
08.11.2009 08:22
Заемането на тези длъжности трябва да бъде за определен период от време/ например 2 години/
Веселина Тодорова
цитирай
4. анонимен - kariera
08.11.2009 21:25
А какво се случва с директорите на едногрупните и двугрупни детски градини,които са едновременно учители със задължитена норма на преподавателска дейност и работят два часа ежедневно като администратори-те попадат ли в модула"Кариерно развитие"
цитирай
5. анонимен - Пожелах да кандидатствам за &qu...
08.11.2009 21:37
Пожелах да кандидатствам за "главен учител", но ми отговориха, че няма свободно място в училището. Според броя на персонала имаме право на трима. Доколкото чета по-горе - нямя такова изискване. Моля, кажете, как е при Вас?
цитирай
6. анонимен - За полувисшето образование
09.11.2009 16:32
Изискванията за заемане длъжността "Старши учител" бяха 10г. учителски стаж и висше образование - бакалавър или магистър. в следвашия момент обявиха, че и учителите с полувисше образование могат да я заемат.Не се ли обезсмисля тогава изискването за висше образование?
цитирай
7. анонимен - несъгласие
09.11.2009 18:08
Изразявам несъгласие с поредното безумно постановление на МС.Имам 8 год педагогически стаж и 4-то ПКС.Сумата , която получавам допълнително върху заплата ми е 12 лв.Не искам да забравя да подчертая, че разходите ми за тези квалификационни степени са над 1000 лв./всичко за собствена сметка/ и сега не мога да получа добавката от 50 лв.за разлика от тези ,които години наред не са си направили труда и един обикновен курс да изкарат.Работа, която вършим е еднаква, но ...сега те ще получат 50лв. от горе .Надявам се ,че има и други които се в моето положение и ще се дадат гластност на нещата .За мен това си остава чиста доза подигравка!!!!
цитирай
8. анонимен - И това ако не е.....
09.11.2009 18:52
Моят педагоги4ески стаж е 9 г 9 м- към 1.10.2009г.Това както ми обясниха озна4ава 4е аз ще 4акам до 15.09.2010г за да подам заявление и едва тогава ще мога да се надявам с гордост да заемам длъжността старши у4ител !!! (d) lol
цитирай
9. анонимен - кариерно развитие
13.11.2009 20:40
ако титуляра не се е върнал мога ли да заема длъжносттта старши учител /аз съм заместник/,и двете имаме стажа и образованието,но на този етап намало място
цитирай
10. julia13 - анонимен - кариерно развитие
13.11.2009 20:59
по този въпрос се консултирайте с експерта Ви по предучилищно възпитание в РИО, (ако сте детска учителка), според мен Не, защото Вие не сте в щатното разписание на детската градина. Вие замествате за период от време. Все пак косултирайте се с компетентно по този въпрос лице, ако трябва отправете запитването си до Министерството, там винаги отговарят, така ще си имате отговора черно на бяло при възникване на спор. Дерзайте.
Всичко добро!
цитирай
11. анонимен - кариерно развитие
15.11.2009 20:53
Нека да попитам каква полза имат от кариерното развитие и директорите,които преди всичко са учители!?Май отново тяхното задължение е да увеличават заплати, а за тях няма кой да помисли,защото т.нар. "старши учители" си подадоха заявленията и се прибраха щастливи по домовете си,а директорите в тази връзка трябваше да работят още два дена по изготвяне на съпътстваща документация,но това им влиза в задълженията,аз пък как забравих,те семейства нямат,на тях и в училище да спят няма да им е зле, все пак да не са ставали директори!?Незнам не е ли смешно,че ако един директор мине на длъжност "старши учител",ще има възможност да получава повече пари от колкото на директорската си длъжност!?Пълно безумие,което може да се роди само в България!?Браво!
цитирай
12. анонимен - karierno razwitie
20.11.2009 17:21
Директорите и пом. директорите трябва да са в програмата.Та те толкова време до сега са вършили тази работа.Не може ръководителят да взема по -ниско възнаграждение от подчинените и да носи отговорност за същите неща,които е вършил и сега ги наблюдава.Аз съм учител и кандидатствам за гл, учител,но се усеща негативното отношение вече...Какви ли ще са конкурсите ...Дали няма да са предупредени приближените до ръководството ,а и шефа има право да си избере хора, които все пак могат да работят ,не само да получават
цитирай
13. анонимен - karierno razvitie
21.11.2009 23:13
Pak she ima nashi i vashi ! Konkursa she e takav , kakuvto go go napravi direktora . Izkazvam nesaglasie po otnoshenie na prozedurata. Za glaven u4itel konkursa triabva da e v RIO, a ne v u4ilishe!
Kavo she kagete po vaprosa za PKS-tata. Te mai se gubiat v tova ug karierno razvitie!
Molia, otgovorete.
цитирай
14. анонимен - главен чител
23.12.2009 19:46
Смятам, че изборът няма да е труден. Изминалите усилни годин на труд и изграждане на авторитет ще улеснят комисиите
цитирай
15. анонимен - karierno razvitie
18.01.2010 10:54
Hai-posle yciteli,koito varchexa mnogo rabota chte mogat da polycat vaznagrajdenie.Tezi,koito podavat zaiavlenia za gl.ycitel sa naiasno sas zadaljeniata si kato takiva;i do sega se varcheche tazi deinost ,no ne beche zaplachtana.
цитирай
16. анонимен - кариерно развитие
20.01.2010 17:01
Смятам, че е правилно конкурса да не се определя от директорите, а както при външното оценяване на учениците - единен за всички, отворен в деня на провеждането му. Е, съответно изготвен от експерти, специалисти и т.н.
цитирай
17. анонимен - главен учител
08.03.2010 11:30
не трябва главния учител да бъде класен
цитирай
18. анонимен - кариерно развитие
08.03.2010 11:34
Директорите си подбраха критерийте спрямо техните хора и си назначиха гл. учители. По реално би било ако се избираха от педагогическия съвет
цитирай
19. анонимен - Трябва точно и ясно да се определят ...
18.04.2010 23:10
Трябва точно и ясно да се определят задълженията и правата на така наречените главни учители! И как ще си вършат задълженията ,ако бъдат и класни ръководители
цитирай
20. анонимен - gl. u4itel
17.05.2010 15:47
Imam magistarska stepen po obrazovatrlen menidjmant, profesionalna kvalifikaciq u4itel i 23 godini u4itelski staj, mejdu drugoto i 2-ra PKS , a direktorat mi otgovori, 4e ne otgovarqm na iziskvaniqta za dlajnostta " glaven u4itel ". Molq, komentiraite slu4aq !
цитирай
21. анонимен - кариерно развитие
09.07.2010 14:59
към датата на влизане на програмата аз съм безработна, как ще стане определянето ми към длъжностите?имам 18 год пед стаж
цитирай
22. анонимен - учител
09.09.2010 19:30
може ли учител /не старши учител/ да бъде базов?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: julia13
Категория: Други
Прочетен: 1705778
Постинги: 484
Коментари: 2027
Гласове: 18279
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930