Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.11.2009 15:55 - Кариерно развитие за учителите в средното образование
Автор: julia13 Категория: Технологии   
Прочетен: 6915 Коментари: 7 Гласове:
5



 

 

№……….………………….

……………………. 2009 г.

 

 

ДО

Г-Н/Г-ЖА ………………………………….

……………………………………………….

 

 

УВАЖАЕМИ/УВАЖАЕМА ГОСПОДИН/ГОСПОЖО ………………………,

          

           Във връзка с постъпили запитвания относно прилагането на ПМС № 254 от 26.10.2009 г. и РМС № 819 от 26.10.2009 г., регламентиращи въвеждането на системата за кариерно развитие на учителите Ви даваме следните разяснения:

1.   Процедурата за заемане на длъжностите „старши учител” и „старши възпитател” е описана в т. 10 „Технология” на Националната програма „ Диференцирано заплащане”, модул „Кариерно развитие” и §3 и § 4 от преходни и заключителни разпоредби на ПМС № 254 от 26.10.2009 г.

2.   На длъжностите „старши учител” и „старши възпитател” се преназначават лицата, отговарящи на изискванията за заемане на длъжността и подали заявление до директора в регламентирания срок.

Преподаватели с придобита образователно-квалификационна степен „професионален бакалавър” по смисъла на чл. 42, чл. 1, т. 1, б. „а” от Закона за висшето образование се включват в обхвата на лицата, отговарящи на изискването „завършено висше образование на образователно-квалификационна степен „бакалавър”” и могат да подадат заявление за преназначаване на длъжност „старши учител” и „старши възпитател”.

При преназначаването се запазва срока на съществуващото трудово правоотношение. Лицата, които са в законоустановен отпуск и отговарящи на условията за заемане на длъжностите „старши учител” и „старши възпитател”, имат право да подадат заявление за преназначаването им за съответната длъжност (платен, неплатен отпуск, отпуск по болест, отпуск за бременност и майчинство).

3.   Лицата, които не отговарят на изискванията за заемане на длъжностите „старши учител” и „старши възпитател” или не са подали заявление в определения срок, продължават да заемат длъжността „учител”.

4.   Длъжностите „главен учител” и „главен възпитател” се заемат въз основа на подбор, организиран на училищно ниво.

4.1. Когато кандидатите за заемане на длъжността „главен учител” или „главен възпитател”, които отговарят на изискванията за заемане на съответната длъжност са повече от един, директорът определя комисия, която да извърши подбор на училищно ниво.

4.2. Комисията включва – помощник-директор (ако в училището има такъв), представител на училищното настоятелство или ако не е учредено такова избран от педагогическия съвет родител на дете или ученик от детската градина или училището (обслужващото звено) и учители от детската градина, училището или обслужващото звено по предложение на педагогическия съвет.

4.3. Подборът се осъществява по критерии, приети с решение на педагогическия съвет и утвърдени от директора на училището.

4.4. Директорът съгласува със социалните партньори предложенията по т.10 „Технология” на модул „Кариерно развитие на учителите и възпитателите” от Национална програма „Диференцирано заплащане”.

4.5 Броят на длъжностите „главен учител” и „главен възпитател”, съгласно т 6.1.2 модул „Кариерно развитие на учителите и възпитателите” от Национална програма „Диференцирано заплащане” е максимален, като решението за конкретния брой се взима на училищно ниво.

4.6  При назначаването на длъжност „главен учител” и „главен възпитател” не се променя срока по съществуващото им  трудовото правоотношение

5.  При назначаван на длъжност „старши учител”,  „старши възпитател” и  „главен учител”, „главен възпитател” директорът сключва допълнително споразумение към трудовия договор с учителя.

       6.    Средствата по програмата ще бъдат предоставени за срок от три месеца (01.10-31.12.2009 г.). При условие, че на ниво училище (детска градина/обслужващо звено) е налице очакван излишък към 31.12.2009 г. от средства, получени целево за прилагане на системата на кариерното развитие, тези средства могат да се използват:

6.1. за изплащане на по-високи от определените в т. 9.1 на модула размери на допълнителните възнаграждения за длъжностите „старши учител”, „старши възпитател”, главен учител” и „главен възпитател”;

6.2. през следващата година, като същите преминават в преходен остатък при запазване на целевия си характер. Неусвоените средства в детските градини и обслужващите звена, неприлагащи система на делегирани бюджети, се възстановяват от първостепенните разпоредители с бюджетни кредити по бюджетите (бюджетните сметки) на детските градини и обслужващите звена за 2010 година.

7.  Директорите на училища извършват налагащите се промени в Списък-образец №1 и Списък-образец №2 и щатното разписание.

 

 

С уважение,

 

ЙОРДАНКА ФАНДЪКОВА

Министър на образованието, младежта и науката

 



Тагове:   образование,


Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. minchomin - Кариерата, която кой знае защо н...
26.11.2009 16:53
Кариерата, която кой знае защо наричаме самореализация. Ала бала, повод за конфронтация, основано на субeктивизма и нищо повече. Каква е разликата между старши и главен учител? Никаква, само за заплата. Всички преподават по един и същи материал, всички ученици се оценяват от учителите по едни и същи критерии. Не можеш да излезеш от рамките на утвърдените планове. Така образование не се прави. Кажете на хората, че този, който има по голям трудов стаж ще взема повече пари. Това ще е стимул за работа в системата. Останалото е кавга. Затова образованието, като ситема, никога няма да бъде стимулиращо за преподавателите.
цитирай
2. анонимен - Без думи!:(
26.11.2009 18:58
Без думи!:(
цитирай
3. julia13 - до minchomin
26.11.2009 19:42
благодаря за коментара и изложеното лично мнение. Абсолютно съм съгласна, че не това е стимулът за българският учител.
Всичко добро!
цитирай
4. julia13 - до tit
26.11.2009 19:44
за жалост така е, уважаема tit, а и как може да се коментира нещо, което нито е обмислено, нито е огледано, нито..., нито..., нито!
Хубави дни!
цитирай
5. ivesa - Жалък опит за повишаване качеството на педагогическия труд
26.11.2009 20:55
В крайна сметка увеличение на заплатите се получава за дългогодишен трудов стаж,а не за качествено извършена работа
.Педагогическите съветници изобщо не сме предвидени в това увеличение на заплатите.Според тази система за кариерно развитие сме достигнали върха на кариерите си. Нямаме никакъв стимул за растеж,остава ни да търсим други алтернативи.Поздрави!:)))
цитирай
6. sestra - Привет, Юлия 13,
26.11.2009 22:23
работя в две училища като лектор, но нямам половин норматив в нито едно от тях. Затова нямам и договор. При тази чудна ситуация не се вписвам в тази схема. Мога да говоря още и още за ужасното положение, в което се намират хората като мен. Освен всичко друго часовете по изкуство са от най-трудните като структура и с най-особен статут в училище. Някаква друга особеност за която не се сещам е дала повод да се приемат тези часове за леки и нормативът по тях да е сред най-високите - 720ч. годишно. Това обрича хора като мен на мизерия и унижение. Иска ми се да можех да кажа нещо по-ведро. Не се получи. Между другото колегите в едното ми училище решиха да изчакат с определянето на главни учители, докато си изяснят критериите. Няма яснота за допълнителните функции на тази позиция.
цитирай
7. анонимен - здравейте
05.05.2010 11:36
За какво кариерно развитие говорим ,когато учителят е назначен до 31.05.и го принуждават да излезе отпуск 1месец преди края на учебната година?
Посто нямам думи за нашето образование.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: julia13
Категория: Други
Прочетен: 1706740
Постинги: 484
Коментари: 2027
Гласове: 18279
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930