Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.05.2009 20:50 - 6-та част
Автор: julia13 Категория: Технологии   
Прочетен: 634 Коментари: 0 Гласове:
0



поведенчески маниери, в полза на опитите ви да помогнете на детето ви да се уравновеси, концентрира и привикне към режим, ред и дисциплина, на които вие държите.

 

Още от предучилищна възраст е подходящо детето да разполага със собствен кът, където би могло да разгърне фантазиите си чрез игри или рисунки и моделиране, или пък просто да отпочива от обкръжението и активността около него.

 

Ще си позволя да цитирам мнение от пост в рубриката - “Радвайте се на децата си такива, каквито са”. Подходяща мисъл, която кара човек да се замисли, като родители не сме ли понякога прекалено критични и взискателни към децата си; или пък прекалено амбициозни в желанието ни да изградим “успешни личности”.

 

(Не сме ли ние понякога причина, децата ни да се държат по начин, характеризиращ ги като “хиперактивни”, защото ние сме в непрекъснат стрес и те страдат от липса на нашето внимание - в училище – тема на ІІІ част.)

 

 

Липса на внимание=Агресивност или Хиперактивност. Или и двете

 

ІІІ Част – училищна възраст

 

 

 

За повечето "хиперактивни" деца училището е доста голям проблем. Трудности им създава необходимостта да стоят спокойно на едно място, да се концентрират по-продължително време върху едно действие, както и да се справят с правилата на "училищното общество".

Подобно дете е в непрекъснато движение и предпочита да дразни съученика си, вместо да слуша обясненията на преподавателя в час. Затова е ясно защо впоследствие има проблеми с домашните и уроците. Към това се прибавя и постепенно изчезващото и липсващо признание от съучениците и в крайна сметка изолирането на детето. В училище проявите на хиперактивните деца се изразяват често чрез извикване на отговора при зададен въпрос, още преди другите да са успели да вдигнат ръка, нетърпение към проявите на съучениците, неорганизираност, разсеяност и често забравяне, както и трудности за приключване на зададени задачи. Възможно е лесното губене на вещи, непрекъснатото разхождане, говорене или прекъсване разговора на други. Често детето превръща в “палячото на класа”, което още повече влошава положението му в училище.

 

Всички деца, особено “хиперактивните” не се справят лесно със сухи определения и обяснения от думи. Полезна е  жестикулацията, рисунките, чертежите – всички нагледни материали. Ученето, специално за по-трудните деца, трябва да бъде сведено до напредване стъпка по стъпка и до чести повторения. В началните класове добро упражнение е играта с букви от азбуката – търсене на липсващи букви в думи, разместване на букви в думи и опит за изграждане на нови думи, измисляне на дума по зададена буква и/или казване на азбуката отзад напред. (В този смисъл си позволявам да споделя с вас, че в училищата в някои западноевропейски страни, децата още от първи клас учат и буквения еквивалент от езика на хората с трудности в говора и слух.) При всякакви упражнения е подходящо да се наблегне на четири основни



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: julia13
Категория: Други
Прочетен: 1707015
Постинги: 484
Коментари: 2027
Гласове: 18279
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930