поведенчески маниери, в полза на опитите ви да помогнете на детето ви да се уравновеси, концентрира и привикне към режим, ред и дисциплина, на които вие държите.
Още от предучилищна възраст е подходящо детето да разполага със собствен кът, където би могло да разгърне фантазиите си чрез игри или рисунки и моделиране, или пък просто да отпочива от обкръжението и активността около него.
Ще си позволя да цитирам мнение от пост в рубриката - “Радвайте се на децата си такива, каквито са”. Подходяща мисъл, която кара човек да се замисли, като родители не сме ли понякога прекалено критични и взискателни към децата си; или пък прекалено амбициозни в желанието ни да изградим “успешни личности”.
(Не сме ли ние понякога причина, децата ни да се държат по начин, характеризиращ ги като “хиперактивни”, защото ние сме в непрекъснат стрес и те страдат от липса на нашето внимание - в училище – тема на ІІІ част.)
Липса на внимание=Агресивност или Хиперактивност. Или и двете
ІІІ Част – училищна възраст
За повечето "хиперактивни" деца училището е доста голям проблем. Трудности им създава необходимостта да стоят спокойно на едно място, да се концентрират по-продължително време върху едно действие, както и да се справят с правилата на "училищното общество".
Подобно дете е в непрекъснато движение и предпочита да дразни съученика си, вместо да слуша обясненията на преподавателя в час. Затова е ясно защо впоследствие има проблеми с домашните и уроците. Към това се прибавя и постепенно изчезващото и липсващо признание от съучениците и в крайна сметка изолирането на детето. В училище проявите на хиперактивните деца се изразяват често чрез извикване на отговора при зададен въпрос, още преди другите да са успели да вдигнат ръка, нетърпение към проявите на съучениците, неорганизираност, разсеяност и често забравяне, както и трудности за приключване на зададени задачи. Възможно е лесното губене на вещи, непрекъснатото разхождане, говорене или прекъсване разговора на други. Често детето превръща в “палячото на класа”, което още повече влошава положението му в училище.
Всички деца, особено “хиперактивните” не се справят лесно със сухи определения и обяснения от думи. Полезна е жестикулацията, рисунките, чертежите – всички нагледни материали. Ученето, специално за по-трудните деца, трябва да бъде сведено до напредване стъпка по стъпка и до чести повторения. В началните класове добро упражнение е играта с букви от азбуката – търсене на липсващи букви в думи, разместване на букви в думи и опит за изграждане на нови думи, измисляне на дума по зададена буква и/или казване на азбуката отзад напред. (В този смисъл си позволявам да споделя с вас, че в училищата в някои западноевропейски страни, децата още от първи клас учат и буквения еквивалент от езика на хората с трудности в говора и слух.) При всякакви упражнения е подходящо да се наблегне на четири основни
2. музика- превод
3. хороскопи
4. Dance of the sugar plum fairy from The Nutcracker (Mariinsky)
5. Andre Rieu - Shostakovich' Second Waltz
6. малкият принц
7. Агресията - усвоен модел на поведение у малките деца
8. 10 трика за добро настроение
9. For English teachers - SONGS, VIDEO AND STORIES
10. For English teachers - SONGS, VIDEO AND STORIES
11. Регионална библиотека "Л. Каравелов" - Русе
12. Българският он-лайн формат за психология
13. Седмичник "България",вестник на българските емигранти в Чикаго
14. Българска граматика- за справка!
15. Джани Родари - Продавач На Надежда
16. За Клюката
17. Интернет зависимостта или пристрастяването към глобалната мрежа
18. ПРиказка за Мотивацията
19. България в снимки при juliya2006
20. всичко от проекта "България в снимки"
21. Проект "България в снимки"
22. АВАТАР