Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.07.2009 19:13 - Горещници-15,16 и 17
Автор: julia13 Категория: Други   
Прочетен: 1558 Коментари: 2 Гласове:
0



ГОРЕЩНИЦИ. Именници на 15,16,17 Юли

 

 

Горещници !
15, 16, и 17 юли са Празници в чест на огъня и за предпазване от огън и се почитат в три последователни дни на народния календар, отредени от източно православната църква на светите мъченици Кирик и Юлита, Атиноген и Марина, загинали за Христовата вяра. Смятат се за най-горещите дни през годината, а обичаите свързани с тях се наричат Чурлига, Пърлига и Огнена Марина.

Горещниците са свързани със строго спазвани забрани за полска и домашна работа - не се ходи на нива и не се жъне, вършее, коси и копае, не се возят снопите и не се впряга кола, не се пере, не се мие, не се меси и пече хляб, не се готви, не се преде, тъче и шие. Нарушаването на тези забрани се смята причина за пожари и запалване на реколтата, дома. Пече ли силно слънце през трите горещника - топли, без сняг и виелици ще бъдат и зимните дни. /Арена/

От старо време се вярва, че тези три дни са най-горещите през годината. По огнена сила и жареща топлина те съперничат на небесния огън. Горещниците се празнуват най-вече от хора, които изкарват прехраната си с огън - ковачи, хлебари, калайджии.
Именници: Юлия, Юлиян, Юлияна, Къдрина, Къдра, Къдриян, Кирко, Кирика (на 15 юли); Атина (на 16 юли); [...]

Днес да почерпи Кирик, Владимир;
утре16-ти Юлиите + моя милост;
в петък 16- Марин, Марина и т.н

Благословени да са ви имената!
Честито и наздраве!




Гласувай:
0



1. анонимен - Днес нямам имен ден
17.07.2009 13:32
Казвам се ЮЛИЯНА и имам имен ден на 21 декември /по стар стил 3 януари/ , а не на 16 юли . След фалшивия преврат на 10 ноември 1989 година първо комунистите грабнаха свещите и хукнаха в църквите, докато ден по-рано ги отричаха . Млади хора , разбирав Ви , че искате някак да си изкарате прехраната , но за православна дейност се изисква богословска подготовка . Мъченица Юлия и великомъченица Юлияна са две отделни личности . Честит имен ден на всички , които носят името Юлия ! На Юлияните ще им честитя на 21 декември .
цитирай
2. julia13 - до Анонимен
17.07.2009 15:47
Нито искам, нито ще споря с Вас, вероятно сте напълно права. Аз самата до скоро не знаех, че имам имен ден на 16-ти юли, никога не съм си празнувала именният ден, сега ми е приятно да празнувам на тази дата, аз не съм Юлияна, като Вас.
Съжалявам, но сте ме разбрала доста неправилно, цитирам: Млади хора , разбирав Ви , че искате някак да си изкарате прехраната , но за православна дейност се изисква богословска подготовка .
Г-жо Юлияна, държа да поясня, нито съм млада, нито пък по този начин си изкарвам прехраната! Съгласна съм, че за православна дейност се изисква богословска подготовка , та къде аз съм извършвала такава дейност, че и прехраната ми да зависи от нея, моля посочете?!
Въпреки назидателният Ви и неконструктивен тон Ви благодаря за коментара ....а, и за поздрава!
Бъдете здрава!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: julia13
Категория: Други
Прочетен: 1707866
Постинги: 484
Коментари: 2027
Гласове: 18279
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930