№……….………………….
……………………. 2009 г.
ДО |
Г-Н/Г-ЖА …………………………………. |
………………………………………………. |
УВАЖАЕМИ/УВАЖАЕМА ГОСПОДИН/ГОСПОЖО ………………………,
Във връзка с постъпили запитвания относно прилагането на ПМС № 254 от 26.10.2009 г. и РМС № 819 от 26.10.2009 г., регламентиращи въвеждането на системата за кариерно развитие на учителите Ви даваме следните разяснения:
1. Процедурата за заемане на длъжностите „старши учител” и „старши възпитател” е описана в т. 10 „Технология” на Националната програма „ Диференцирано заплащане”, модул „Кариерно развитие” и §3 и § 4 от преходни и заключителни разпоредби на ПМС № 254 от 26.10.2009 г.
2. На длъжностите „старши учител” и „старши възпитател” се преназначават лицата, отговарящи на изискванията за заемане на длъжността и подали заявление до директора в регламентирания срок.
Преподаватели с придобита образователно-квалификационна степен „професионален бакалавър” по смисъла на чл. 42, чл. 1, т. 1, б. „а” от Закона за висшето образование се включват в обхвата на лицата, отговарящи на изискването „завършено висше образование на образователно-квалификационна степен „бакалавър”” и могат да подадат заявление за преназначаване на длъжност „старши учител” и „старши възпитател”.
При преназначаването се запазва срока на съществуващото трудово правоотношение. Лицата, които са в законоустановен отпуск и отговарящи на условията за заемане на длъжностите „старши учител” и „старши възпитател”, имат право да подадат заявление за преназначаването им за съответната длъжност (платен, неплатен отпуск, отпуск по болест, отпуск за бременност и майчинство).
3. Лицата, които не отговарят на изискванията за заемане на длъжностите „старши учител” и „старши възпитател” или не са подали заявление в определения срок, продължават да заемат длъжността „учител”.
4. Длъжностите „главен учител” и „главен възпитател” се заемат въз основа на подбор, организиран на училищно ниво.
4.1. Когато кандидатите за заемане на длъжността „главен учител” или „главен възпитател”, които отговарят на изискванията за заемане на съответната длъжност са повече от един, директорът определя комисия, която да извърши подбор на училищно ниво.
4.2. Комисията включва – помощник-директор (ако в училището има такъв), представител на училищното настоятелство или ако не е учредено такова избран от педагогическия съвет родител на дете или ученик от детската градина или училището (обслужващото звено) и учители от детската градина, училището или обслужващото звено по предложение на педагогическия съвет.
4.3. Подборът се осъществява по критерии, приети с решение на педагогическия съвет и утвърдени от директора на училището.
4.4. Директорът съгласува със социалните партньори предложенията по т.10 „Технология” на модул „Кариерно развитие на учителите и възпитателите” от Национална програма „Диференцирано заплащане”.
4.5 Броят на длъжностите „главен учител” и „главен възпитател”, съгласно т 6.1.2 модул „Кариерно развитие на учителите и възпитателите” от Национална програма „Диференцирано заплащане” е максимален, като решението за конкретния брой се взима на училищно ниво.
4.6 При назначаването на длъжност „главен учител” и „главен възпитател” не се променя срока по съществуващото им трудовото правоотношение
5. При назначаван на длъжност „старши учител”, „старши възпитател” и „главен учител”, „главен възпитател” директорът сключва допълнително споразумение към трудовия договор с учителя.
6. Средствата по програмата ще бъдат предоставени за срок от три месеца (01.10-31.12.2009 г.). При условие, че на ниво училище (детска градина/обслужващо звено) е налице очакван излишък към 31.12.2009 г. от средства, получени целево за прилагане на системата на кариерното развитие, тези средства могат да се използват:
6.1. за изплащане на по-високи от определените в т. 9.1 на модула размери на допълнителните възнаграждения за длъжностите „старши учител”, „старши възпитател”, главен учител” и „главен възпитател”;
6.2. през следващата година, като същите преминават в преходен остатък при запазване на целевия си характер. Неусвоените средства в детските градини и обслужващите звена, неприлагащи система на делегирани бюджети, се възстановяват от първостепенните разпоредители с бюджетни кредити по бюджетите (бюджетните сметки) на детските градини и обслужващите звена за 2010 година.
7. Директорите на училища извършват налагащите се промени в Списък-образец №1 и Списък-образец №2 и щатното разписание.
С уважение,
ЙОРДАНКА ФАНДЪКОВА |
Министър на образованието, младежта и науката |
26.11.2009 18:58
Всичко добро!
Хубави дни!
.Педагогическите съветници изобщо не сме предвидени в това увеличение на заплатите.Според тази система за кариерно развитие сме достигнали върха на кариерите си. Нямаме никакъв стимул за растеж,остава ни да търсим други алтернативи.Поздрави!:)))
05.05.2010 11:36
Посто нямам думи за нашето образование.
2. музика- превод
3. хороскопи
4. Dance of the sugar plum fairy from The Nutcracker (Mariinsky)
5. Andre Rieu - Shostakovich' Second Waltz
6. малкият принц
7. Агресията - усвоен модел на поведение у малките деца
8. 10 трика за добро настроение
9. For English teachers - SONGS, VIDEO AND STORIES
10. For English teachers - SONGS, VIDEO AND STORIES
11. Регионална библиотека "Л. Каравелов" - Русе
12. Българският он-лайн формат за психология
13. Седмичник "България",вестник на българските емигранти в Чикаго
14. Българска граматика- за справка!
15. Джани Родари - Продавач На Надежда
16. За Клюката
17. Интернет зависимостта или пристрастяването към глобалната мрежа
18. ПРиказка за Мотивацията
19. България в снимки при juliya2006
20. всичко от проекта "България в снимки"
21. Проект "България в снимки"
22. АВАТАР